Thursday, May 7, 2009

Rahsia Hidung

Tuhan menjadikan setiap umat-Nya berbeza antara satu sama lain. Setiap manusia ciptaan-Nya begitu unik dan mempunyai keistimewaan yang tersendiri. Mungkin ramai yang tidak menyangka selain wajah dan tingkahlaku seseorang, bentuk hidung juga memainkan peranan dalam menyingkap peribadi seseorang itu. Jadi apalagi, cuba anda kaji dan selidik peribadi pasangan anda dengan melihat bentuk hidungnya… huhu


Hidung panjang :
Jika pasangan anda memiliki bentuk hidung seperti ini, dia merupakan seorang yang mempunyai personaliti yang kukuh dan berpotensi untuk mempengaruhi orang lain yang berada di sekelilingnya. Dia seorang yang bercita-cita tinggi dan sangat sensitif orangnya. Jadi janganlah anda sengaja ‘mencari pasal’ dengan mereka yang berhidung panjang.
Selain itu, mereka juga mudah membantu dan sangat bermurah hati, hanya pada mereka yang tahu menghargainya! Anda tidak perlu membalas pertolongannya cukup sekadar anda menghargai bantuan yang dihulurkan itu. Mereka yang berhidung panjang juga dipercayai bijak menonjolkan diri dan mudah berjaya dalam perniagaan dan bidang seni.

Hidung kecil :
Si empunya hidung kecil, mempunyai daya imaginasi yang tinggi dan berbakat dalam bidang seni. Dia juga suka mengejar sesuatu yang baru dalam kehidupan. Bagi mereka yang berhidung kecil, suka mencuba sesuatu yang baru dalam kehidupan.
Dia juga seorang yang peramah, dan amat mudah menyesuaikan diri dengan keadaan sekelilingnya. Adakalanya sikap mereka sukar diramal dan mereka bersikap kebudak-budakan. Jadi usahlah anda rasa bosan dengan sikap si hidung kecil kerana mereka sememangnya seorang yang manja.
Awas, pemilik si hidung kecil tidak tetap pendirian. Dia juga mudah dipengaruhi oleh orang lain dan bersikap terburu-buru dalam membuat keputusan, tanpa memikirkan pro dan kontra keputusan tersebut. Ha… bila dah tersilap langkah, tiada gunanya lagi…

Hidung paruh burung :
“Eh, betullah. Sekali pandang, hidung dia macam paruh burung, nampak macam patahkan!” Mungkin itu yang akan anda perkatakan apabila ternampak seseorang yang mempunyai hidung jenis ini. Ha… jangan tak tahu… mereka yang mempunyai hidung jenis ini ada keistimewaannya. Mereka mempunyai pendirian yang teguh dalam membuat sesuatu keputusan dan tidak mudah terpengaruh dengan kata-kata orang lain.
Mereka cukup tegas dalam apa jua keadaan, tidak terburu-buru dan menunggu masa yang sesuai sebelum membuat sesuatu tindakan. Pasti ramai yang berminat dengan pemilik si hidung paruh burung ini kerana daya pemikiran mereka cukup imaginatif, kreatif dan bijak, tetapi mereka agak sukar untuk mencari cinta sejati dalam kehidupan mereka.


Hidung tajam :
Ha… jaga-jaga dengan pemilik si hidung tajam! Mereka ini jenis yang memandang kebendaan. Bagi mereka aset dan wang adalah segala-galanya. Tiada apa lagi yang penting selain dua perkara tersebut. Erm, jangan salah faham, pemilik si hidung tajam ini, bukanlah kaki pisau cucur, mereka mengumpulkan aset dan mencari wang dengan tulang empat kerat mereka dan bukan menumpang kekayaan orang lain. Mereka sanggup bekerja keras demi memastikan kehidupan mereka selesa dan senang.


Hidung lurus:
Bertuahnya kalau anda berdampingan dengan si pemilik hidung lurus. Ha… mereka ini merupakan seorang yang setia dan adil dalam menyelesaikan sesuatu perkara. Mereka adalah golongan yang sanggup berkorban demi orang lain berbanding menjaga kepentingan sendiri. Si hidung lurus akan mencari pasangan hidupnya yang juga setia dan tidak menipu. Awas, sekali anda telah menipu si hidung lurus, peratus kepercayaannya kepada anda akan turun ke tahap 0%. Jangan main-main.


Hidung kembang:
Mereka yang berhidung kembang merupakan seorang yang aktif dan cekap dalam melakukan apa jua kerja. Mereka seorang yang artistik dan suka mempelbagaikan aktiviti seharian mereka. Jika anda ingin meminta pertolongan, carilah pemilik hidung kembang sebab mereka akan membantu anda pada bila-bila masa. Mereka mudah kasihan kepada teman-teman, sehingga tidak sanggup untuk mengecewakan sesiapa.


Hidung runcing:
Mereka yang berhidung runcing adalah seorang yang lemah-lembut dan amat berdiplomasi. Ha… jangan tak tahu, mereka yang berhidung runcing juga licik orangnya, mereka juga bersikap pentingkan diri sendiri. Satu lagi kelemahan si hidung runcing, mereka mudah terpengaruh dengan apa juga yang dilakukan oleh orang lain. Mood mereka sukar dijangka, jadi janganlah anda melakukan sesuatu yang ‘bodoh’ kerana ia akan menjerat diri anda sendiri.


Hidung pesek:
Mereka yang memiliki bentuk hidung seperti ini merupakan seorang yang kuat berahsia. Orang yang tidak mengenali pemilik si hidung pesek tidak akan dapat menjangka perasaan mereka dari semasa ke semasa. Mereka juga dikatakan kurang yakin dalam melakukan sesuatu perkara, sedangkan mereka sebenarnya boleh menyelesaikan perkara tersebut dengan baik. Si hidung pesek cukup ramah dan mudah mesra walau dengan sesiapa sahaja. Mereka boleh membuatkan orang lain cukup senang dengan kehadiran mereka.
Erm, apalagi pastikan bentuk hidung pasangan anda agar mudah untuk anda mengenalpasti peribadi atau personalitinya. Selepas ini, tiada lagi alasan untuk anda tidak mengetahui peribadi pasangan anda…
notakaki : sekadar kajian ye... aku pun tak tau hidung aku bentuk camne...meh kita pakat usha hidung pasangan kita ok!

AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

11 comments:

Vee Violet said...

Vee hidung kembang...
waa... makin kembang hidung Vee baca tentang pemilik hidung kembang
hahaha
sal, gambar Vee untuk contest lipice dah kuar.
vote eh? vote eh?
if sal tak vote, Vee nak babap montot sal... hihihi

afsal_8281 said...

ha3X...
ye ke Vee...sal tak tau sal jenis hidung ape la.

ok ok ti i vote for u tp kan Vee...sal ni agak bebal sket la nak vote2 ni sbb slalu tak tau cara tau...hu3X sian kan??

emmm nak tak nak kene vote gak la ni eh kang kene babab montot cakit taw....hii3X

Vee Violet said...

hahaha...
nak vote tu senang je... sal click kat pic Vee than masukkan nama sal then email add sal..
=)

afsal_8281 said...

ooo gitu je??
senang amats...dpt adiah tak
kalo vote Vee? he3X...
kidding ok!

hope Vee menang la eh...
kalo da menang tu da fofular
jgn lupa kwn2 di sini tau...ahaks

LotsOfLove-Pearls said...

"Hidung kembang:
Mereka yang berhidung kembang merupakan seorang yang aktif dan cekap dalam melakukan apa jua kerja. Mereka seorang yang artistik dan suka mempelbagaikan aktiviti seharian mereka. Jika anda ingin meminta pertolongan, carilah pemilik hidung kembang sebab mereka akan membantu anda pada bila-bila masa. Mereka mudah kasihan kepada teman-teman, sehingga tidak sanggup untuk mengecewakan sesiapa.."

..anitin, come to me..
i show how much i love you..
wahahaa..
baiknyer c hidung kembang..
wakakaka..

afsal_8281 said...

see...ingat org hidung kembang ni tak cantik ke??
kalo org kata tak cantik pun takpe...
janji kita tau kita cantik luar dan dalam kan LOL...

Vee Violet said...

hihihi... Vee tak tahu la Vee boleh menang ke tak... Vee ni biasa2 jek.. tp yg Vee tahu, Vee akan ingat sampai bile2 you all punya support pd Vee... memang best sgt dpt kwn2 mcm ni even dou tak pernah kenal...
=)
thanks ... tak tau mcm mane nak ckp thanks lagi...
=)
kat you guys, Afsal n LOL...
=)

afsal_8281 said...

hiii3X...
ni ape kes lak dak Vee ni dok tq2 kat umah org neh...ha3X kidding ok!! Vee...no heart feeling ya

kalo org da sudi nak kawan dgn kita
kita lagi ribu2 kali sudi nak kawan
kawan2 apa mau lawan kan...

i love u alls juga yg sudi singgah kt umah yg sederhana ni ye...

Vee Violet said...

hihihi...
rumah kecil n sederhana takpe, yg penting tuan rumah mengalu2alukan kedatangan tetamu n berbudi bahasa.
ahaks!

E-RA said...

eeeerrr.. sal aku indung yg mana satu tlg tgk kan...hehehehehe

afsal_8281 said...

Vee...
org berbudi kita berbahasa
org memberi kita merasa
ye tak??

thanks for u guys yg sudi jengah ke sini ye dan sudi menyambut huluran perkenalan dariku...he3X

sam...
ko snap gmbo ko tang idung je then YM aku meh...aku nengokkan jenis hidung ko tu nak tak!! ha3X

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...