Thursday, May 21, 2009

Karenah Nur 'Ain

pg ni aku lambat bangun tau...ni sume gara2 si kenit Nur 'Ain tu la aduhai anak kesayangan ibu ni...

petang semalam masa dalam kete nak balik dari ofis akak yang ngasuh si kenit ni call aku bgtau yg Nur 'Ain demam, badan dia panas sangat...aku da cuak dan gelabah dah. patut la pagi semalam masa nak antar dia badan dia panas je tapi aku ingatkan sebab baru bangun tido so aku abaikan je la lagipun dia ok je leh senyum2 lagi... tp malam kemarin mmg dia merengek2 masa tido dan macam tak selesa nak tido... tp bila pujuk2 dan peluk2 tertido gak akhirnye...

so balik dari ofis petang semalam lepas antar akak yg tumpang kete aku tu balik singgah umah bancuh susu terus bawak gi kinik...kali ni tukar ke kinik lain lak. nasib baik tak de orang pun kat kinik tu so tak amik masa yang lama la nak tunggu... tp tengah dok tunggu tu si Nur 'Ain menangis2 apa lagi...ngantuk la nak dibuaikan... pujuk2 kasi puting tipah tertipu pun tak jalan... masuk jupe doktor lagi kuat dia menjerit2... aku biarkan je sebab bukan dia sakit cuma ngantuk je... doktor tu check itu ini ckp demam tak kuat cuma panas sikit je... sikit ke aku rasa cam bahang je badan dia...tp dah doktor cakap sikit...ok la aku terima la kan...hu3X

siap amik ubat bayor bagai balik...lam kete sib baik diam lak kalo tak mau tak tentu arah aku nak drive... dalam pada tu sayu gak hati ni sebab kene hadapi ni sume sorang2 kan... kalo ada lovely hubby kuat la sikit tp ni hakikat yang aku harus terima so aku kene kuat... sampai je umah terus masukkan dalam buai kasi susu...zzzzZZZzzz dia tito... legaaaaa

aku pun amik peluang la naik mandi semua nasib dah semayang asar kat ofis dah... aku pulak dah sakit kepala berdenyut2... rasa nak tito gak tp nak kene lipat baju, kemas baju2...tahan je la... lps maghrib ingat nak tito la... dah bangun lak dah si kenit tu...emmm layankan je la dia... tp sib baik mood da ok....hii3X aku soka bila anak aku eppy...

tak lama je bangunnye...lepas babah dia call dia pun tito balik... sampai la aku angkat dia masuk bilik dia jaga la pulak...da kul 11.00 malam dah tu... aku pun layan la dia dulu borak2 ngan dia dalam bahasa dia yang aku tak faham sampai la jam mengenjak ke pukul 11.30 tak boleh jadi ni...kene bagi dia tito gak...esok (hari ni) aku nak kene bangun pagi2... semayang isyak pun belum lagi... dia tamo tito aku biarkan je aku semayang dulu... da sudah peluk2 dia tepuk2 dia tak jalan gak...kasi susu pun susu da licin tak tito lagi... dok ajak aku borak adesss anak oiii ibumu ni esok nak bangun awal.... tak jalan aku temper dah... tinggikan suara dia pandang je muka aku... tak jalan lagi aku tampar montot dia... agaknye dia kecik ati dia menangis dan menangis dan menangis....hu3X... lama pulak tu... tak makan pujuk aku da runsing dah... jam da kul 12.30... akak umah aku pujuk pun tak jalan...last aku bawak turun letak lam buai kejap je tito...legaaa dan aku tertido gak kat sofa...letih, ngantuk sume ada...

sedar2 da kul 1.30 angkat naik bilik dia jaga balik.... adushhh camne ni...aku peluk2 pujuk2 sumbat susu sumbat tipah tertipu (puting kosong..he3X) last dia pun tertido tp mcm mlm semalam tidonya mcm terganggu... mungkin panas kot sbb dia peluh2 basah baju dan panas badan dia pun da kurang...alhamdulillah pagi ni panas da byk kurangnye...

dek kerana 3 4 kali terbangun malam tadi pagi ni alarm bunyi pun tak dengar tengok2 dah 6.03..aku terlambat... aku jaga buka lampu dia pun jaga dok merengek2 kasi puting dia luah kasi botol kosong... pg ni pun dia meragam lagi... aku rasa juga mungkin sebab pampers dia da penuh kot tu yang dia macam tak selesa tu...

time nak salin pampers tu... aku tengok dia macam geli geleman tau tengok2 dia bantai kencing lak...adessss budak kenit ni la... sib baik kencin lam pampers semalam kalo tak dah rugi satu pampers.... macam2 pangai dia... hu3X

emmm walaupun pagi2 dia macam meragam tapi dalam kete nak gi antar umah ngasuh tu dia ok leh senyum2 lagi...aku suka bila dia pandang je muka aku time aku drive...bila aku tengok dia, dia senyum...bahagianya hidup aku rasakan....syukur

satu aku perasan si Nur 'Ain ni...kuatnye rajuk dia saling tak tumpah macam aku...he3X
ibu borek anak rintik...boleh?? one more thing dia pun sama...kalo nak nyusu jangan la lambat memang dia ngamuk2.... tu satu lagi pangai aku tak suka lambat... dan ini diakui oleh lovely hubby aku yg anak dia kuat merajuk dan tak boleh lambat macam ibu dia...hii3X
nasib la...

itulah alkisahnye karenah Nur 'Ain...buah hati aku dan lovely hubby ;D
AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

3 comments:

afsal_8281 said...

humang aih...
pjgnye n3 aku yg ni...ralit dok taip
tak sedor gini pjgnye...

emm tu sbb la BM aku dpt A++ sbb aku suka
'goreng' apa yg ada kt kepala ni..
hii3X

notakaki : sila abaikan komen ini ya...lalala

nita said...

heheh!
weiii.. patot akak laa yg kata..
amvoiiii panjangnyerr entri..
haa siap bagitaww tu BM dapat A+++..

katanyerrr..

anak pompuan yang iras rupa ayah.. perahngai ngikut ibu..

katanyerrr laaa.. huhu!

afsal_8281 said...

ha3X..
perangai ikut ibu tu betul
tp iras rupa mcm babah dia ke kak??

he3X...tp si kenit ni suka kentut kuat
mcm babah dia tau...tgh nangis pun
leh kentut ma...selalu babah dia gelak
ha3X..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...