Tuesday, May 19, 2009

memaafkan senang melupakan susah kan???

emmm tengah sibuk2 wat keje jap ni ada YM satu hamba ALLAH ni masuk...terkujat gak aku sbb tiba2 je dia nak approach aku kan...

hamba ALLAH : Asslamualaikum....sibuk ke? boleh sembang?

aku : salam...biasa2 je

pastu hamba ALLAH tu gtau la dia nak p Mekah wat Umrah on 30 Mei ni so dia mintak maaf la kat aku atas segala salah dan silap dia sepanjang masa kami serumah dulu dan mintak gak halalkan makan dan minum dia... katanya juga dia da lupakan semua yg berlaku dan maafkan aku... maafkan aku?? aku ngaku aku pun ada wat salah tp sebenarnya sapa yg ptt maafkan sapa ni?? cara dia tu mcm aku lak yg byk salah kat dia.... ni la manusia yg selalu berasakan diri dia tu baikkkkkkkkk sgt2...

aku pun da org tu mintak maaf dan nak p Umrah lak tu aku pun jwb la "sama la.." tu je mls nak lebih2... kan pe dia pi sana kita tak tau apa jadi kan...dia sendiri gak yg ckp tadi takut tak balik sini lagi... emmm apa2 je la ko.... pastu aku tak tau apa motif dia dok cite kat aku yg dia ngan laki selalu solat jemaah, gi mana2 pun sesama, rasa mcm disayangi sgt dan bersyukur katanya anak2 laki dia (dia kawin ngan laki org) terima dia dgn baik dan selalu lepak umah dia.... ehhh aku cam apa minah ni dok cite2 kat aku ni nape lak?? nak kongsi cite ke nak kasi aku jelez ke aku pun tak tau dan aku tamo bersangka buruk kat dia so aku juz jwb jaga laki dan r/tangga tu elok2... tu je sbb aku sedikit kekompiusan sbb apa dia cite mcm tu kat aku.... lantak ko la

sebenarnya aku nak tekankan di sini...memaafkan seseorg tu mmg senang tp melupakan tu satu hal yg susah kan... sampai mati pun kita akan tetap ingat apa yg org da buat kat kita... so jahat ke aku kalo aku masih ingat apa yg dia buat kat aku walaupun dia da mintak maaf?? bg org yg buat tu mmg dia akan mudah melupakan tp yg kene ni apa kess???

apa pun aku rasa aku dah tak berdendam dgn dia dan aku kalo tersermpak dgn dia pun leh senyum lagi sbb aku tak reti nak dendam lama2 dgn org...itu kelemahan aku...
AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

15 comments:

besi said...

sal...sekali entry sampai 3...
bagusla memaafkan org adalah amalan
yg mulia

erolnukman said...

mybe dia dah xde kwn lain kot nak kongsi2 crite..

IxoR@ said...

maaf memang mudah...tapi yg terluka & parut yg ada...tak semudah yg disangka..

:D

afsal_8281 said...

besi...
ha3X...tu la pasalnye sekali tak buat n3
takpe tp dah post satu n3 gian
nak post dan post dan posting

memaafkan mmg amalan mulia besi
tp utk melupakan tu rasanya cukup
payah...errk tak dosa kan kalo kita
takleh lupa apa yg org dah buat kat kita??

erol...
i think so la dia takde kwn nak cite
ttg kebahagiaan dia tu kan tp agak2 la
weh... ape ke jadahnye ko tiba2 nak cite
kat aku ko bahagia bagai, semayang jemaah ngan laki ko apa kansss...
what do u think erol??

ixoR@...
yup to memaafkan is easy tp parut yg ada tetap takleh ilang walopun disental dgn clorox bleach atau pun varnish power kuasa 44 kansss...
hii3X

apapun
KEMAAFAN DENDAM YG TERINDAH
~Aisyah~

chentadea said...

kak..
cem taw je sape tu..hehe..
mmg kak memaafkan mmg senang..
tp nak melupakan pe yang seseorang buat kat kita..amatlah payah..

sis_nita said...

parut yang ada akan tetap tercalar di hati sampai bebila..

LotsOfLove-Pearls said...

..Melupakan take time tapi mayb ble buat cam xder pe2 ar..
lama2 ble lupa ar tue..

amik yg jernih, buang yg keruh..

hw so sweet Sal..

afsal_8281 said...

chentadea...
uikss yus...ko tau sapa eh?? emmm tau buat2 tak tau je la eh...
tp siyes dik akak nyampah dgn org yg purak2 baik ni tau...alergik pun ada gak
hii3X

sis_nita...
ye kak...parut tu akan kekal sampai bila2
ever and ever

LOL...
me mmg sweet sweetier sweetiest!!
ha3X...perasaan

emmm tak boleh lupa la dear tp buat2 lupa jek...kdg2 kene gak hipokrit kt diri sendiri kan...

chentadea said...

hhehe..okeh2 saye wat2 taktau...haksss..

afsal_8281 said...

yus...
kamu notti ye!!
but u already know who
is SHE deeply kan??
and u know how SHE treat others
with her soft approach...
uh make me feeling dunno wat to say la

LotsOfLove-Pearls said...

besar sangat kowt kesilapan dier til xleh nak lupa..
xper ar dear..
make ya self happy and dnt let other break up ya happiness by remember da past..
past is past..
lets face now and future..

Tke care dear..

afsal_8281 said...

LOL...
tamo ingat la apa dia da buat sbb kalo ingat hati ni jd sakit..
semoga ALLAH merahmati idup dia
yg bergembira di atas kedukaan dan kelukaan
insan sama jenis dgn dia...PEREMPUAN

deatH_luVer said...

ye kak..
sape2 pon taw dia canne kat sini..
salu kaber baeknyer sume perbuatan dia..

deatH_luVer said...

kak..
kamo ditag..
sila jawab eh..
:p

afsal_8281 said...

a'ah dik...
yg herannye nape nak mintak maaf bagai kan
kalo selalu rasa diri tu baik sgt...selalu dikata dirinya teraniaya...selalu kata diri tu tak salah kan??

sengal la...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...