Wednesday, July 1, 2009

bacalah

part yg kalau anwar jadi PM sekali dia mati,
tu yang kita kena fikirkan sejenak!!!

Paklah tertekan..
pembangkang menekan...
melayu same melayu bermusuhan..
cina n india bertepuk tangan...
nak takluk malaysia da lama dorang idamkan...
hak bumiputera bukan lagi satu keistimewaan. ..
cina ngan india dah jadik johan!

pkr mengganas...
anwar kuarkan idea 'bernas'...
orang umno hati panas...
mca n mic pandai nak kipas...
DAP tetap pilihan cina n india yang teratas...
dorang sokong PKR tu ader 'nas'...

pernah satu tmpt dimana ahli parlimen cina berkata...
saya luar saja BN..dalam hati DAP juga..
kenapa melayu buta mata?
gaduh je yang dorang suke..
kenapa?...nak tunjuk yang korang berkuasa?
padehal negara di hujung nyawa..
bumiputera dinafikan hak sekeras-kerasnya. ..
itu ke yang orang melayu suka?
demonstrasi sini sana ...
bikin kacau bilau satu negara...
cina india duduk rumah gelak2 tgk brita...
betapa orang melayu pun dah tak sekuat mana..
mane melayu di masa muka?
anak cucu korang gak yang jadi mangsa..

di perak satu hal...
cina diberi tanah hak milik kekal...
di mana undang2 tubuh negeri perak tak pnh melakukan perkara sebegitu yg
tak masuk akal...
skrg melayu yg rugi n tertinggal.. .
MB pun satu...rujukla org2 atau undang2 yang dah dibekal...
jangan buat keputusan yang tak masuk akal...
smate2 nak tunaikan janji mase plihanraye yg dah terlafaz..

cina india otak bijak..
skarang dorang sokong la PAS n PKR, lepas krajaan da jatuh,dorang akan
pijak!

kalau anwar jadi perdana menteri..
jika ditakdirkan tuhan keesokkannyer dier mati...
sape yang akan mengganti?
ahli tertinggi PKR,cina dan india sedia menanti...
orang melayu yang bijak n pandai n yg kuat PKR kan semua dah kuar parti...

last2 cina india jadi perdana menteri..
hak melayu slama-lamanya dinafi..
di malaysia melayu jadi kuli..
cina india suke hati lagi..
ha melayu...nak sengih lagi?
ade hati nak demonstrasi lagi?
mase tu sape pun tak pduli
pade dorang...lbih baik mlayu mati..

skarang cina india tgh menanti..
paklah undur,najib jadi pengganti...
tapi bila najib jadi perdana menteri..
cina/india dah buat prangkap lagi...
najib akan terjerat oleh skandal sendiri...
tyme ni cina n india hentam najib sparuh mati...
hentaman ini akan berlaku dikala krajaan blom tetapkan penerus generasi
perdana menteri...

krajaan pade mase itu takkan dihormati...
peristiwa 13 mei akan berlaku lagi...

ha melayu...gelak la lagi..
bergaduh la sesame sendiri...

tak mustahil org melayu malaysia akan jadi spt org melayu di singapura...
disekat keistimewaan di mana2..
terabai seperti bangkai bernyawa..

SEDARLAH ORANG MELAYU...
TAK GUNE BERMUSUHAN ANTARA PARTI..
TAK KISAHLA BN KE...PAS KE...
TOLONG LA BERSATU PADU..
NI BUKAN PASAL ISLAM SHJ...TETAPI PASAL MARUAH BANGSA...
PKR TU BONEKA JE..
CINA INDIA SOKONG PUN SBB UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI...

TOLONG LA BUKAK MATE SKET!!!
TAKYAH LA NAK GULINGKAN KERAJAAN...
FIKIR LA SKET NASIB MELAYU..

DAH LA PEMERINTAH DAHULU PENAT2 NAK DPTKAN KEMERDEKAAN TANAH MELAYU...
ORANG MELAYU ...NAME PUN TANAH MELAYU OII...

SEDARLAH SIKIT...
SAPE YANG NAK BELA MELAYU KALAU BUKAN ORANG MELAYU?
SAPE????????
CINA N INDIA BUKANNYE NAK BELA ORANG MELAYU...KORANG JE YANG TERHARAP2...

MELAYU AKAN BELA MELAYU..
TAK KESAH LA BETAPA TERUKNYE DIRI DIER...TERUKNYE PERSONALITI DIER..
JAUH DI SUDUT HATI..TETAP ADE RASE TANGGUNGJWB PD ORG MELAYU..

SEDARLA...
FIKIR SKET ANAK CUCU...JANGAN FIKIRKAN KITE JE...

TOLONG SEBARKAN PADA SEKALIAN ORANG MELAYU...

SLMTKAN MARUAH MELAYU..

UBAHLAH SEKARANG....

PAS ATAU UMNO ATAU PKR DAH LAA....
BERSATU LAAA ORANG MELAYU....


notakaki : moral of the story...bangsa MELAYU haruslah BERSATU!!!
AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

7 comments:

besi said...

sal...entry politik nampak....
hehehehehe.......

elok la bersatu....tapi tak kisah la
seseorang tue suka parti mana....
dengan syarat dalam semangat dan kerangka
demokrasi yang matang......
itu je....jgn org lain buat tak leh....dia buat
tak pe....fikir fikir kan......

sis_nita said...

errr..
ko kanss..
errr..
semangat politik ehh..
bagusssss..
akak nehh kalopasal politik..
mmg rajin gebang ngan joe..

Kak_Ngah said...

sal..tu lah..risaulah skang ni kalau kenangkan org cina & india skang ni dah makin ke depan...dahla tu berlagaknya boleh tahan jugak walaupun sebenarnya dorg ni tak la bijak mana pun..belit jer pandai..aduhh..emo lak aku ni sal..

afsal_8281 said...

erkk besi...
entah la nape semangat aku berkobar2
lak lps balik dr kursus BTN ni
tp betul tu besi...tak kisah apa
fahaman politik kita yg penting
kita semua org MELAYU perlu BERSATU
bangsa lain dok intai je skang ni

sis_nita...
aku kan tak bape minat kak nak
bincang psl politik ni tp sejak
gi kursus tu menyedarkan aku
betapa pentingnya kita mengambil tau
hal2 politik ni
mengambil tahu tak semestinya kita kene
jd puteri UMNO ke, ahli parti ke
tul tak kak??

Kak_Ngah...
mmg risau skang kak
akak tgk la di tangga teratas tu sapa
yg terkaya kt Malaysia ni
CINA kan?? org MELAYU yg ada pun sorg
tu pun kt tangga no 8 kak
eiiii takutttt cina2 tu berpakat jual
Malaysia habis kita kak

abgBro said...

hang staff baru gomen ker? hehe..BTN ni xlebih dr alat propanganda Umno jer..tempat cuci otak gomen serve shj..Umno nk jaga melayu kununnya,,selama ni siapa yg memerintah? apa jd dgn melayu?..jgn salahkn bangsa lain..

aku pernah bersoal jwp dgn peg BTN ni dulu..aku tanya dia kalu umno nk jga melayu apa pasai parlimen kuantan tu bg cina brtanding? walhal itu kwsn majoriti melayu..gagap2 dia nk mnjwp..hahaa last2 dia sruh undi lah pas@pkr kt situ...

~wajarkah cina yg kaya raya drp kita tu nk buat huru hara yg bakal memusnahkan harta benda mereka? Melainkan umno bimbang kehilangan kuasa yg bakal mereka tidak dpt lagi membolot projek2 yg mngayakan diri kaum kerabat sahabat handai mereka..fikir2kn lah :)

afsal_8281 said...

abgBro...
emosi la pulok
rilek dulu jgn gelojoh
gulpp takut r aku

abgBro said...

alamak emo, gelojoh dan menakutkn ke aku ni? kalu yer aku mintak maap byk2 ler sal...tp rase nye komen tu sesuai entri hang yg brkobar2 tuu...hehehee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...