Monday, November 30, 2009

demam dan batuk selsema

hari rabu malam tu aku ngan anak dan hubby gi Ipoh beli barang keperluan rumah yg kehabisan...seperti biasa gi ambik nur 'ain dulu lah kat umah pengasuh dia... terus je dari umah pengasuh ikut jalan Sg. Siput nak ke Ipoh... aku balik lewat ari neh so lambat la gerak...

benti sembahyang Magrib kat tol Jelapang jap then teruskan perjalanan... gi mana lagi kalo bukan kat Tesco...semuanya ada di situ kan ke senang tu...hiii3X

da selesai soping moping mmg takde ke tempat lain terus balik... on the way tu nur 'ain batuk2 dan uwekkkk...apa lagi muntah habis susu yg dia minum sebelum tuh...dan habis baju dan kain aku basah dek muntah dia...huhuhu busukkknyeee tp apa nak dikato... yg si nur 'ain da lembik dah mana taknye ngantuk pastu muntah haruslah letih kan...huhuhu sian anak itu

cari petrol pum la nak basuh dia dan baju aku tu...sikit punye lama nak jumpa lak aku da kebasahan dan kebusukan... paham2 la camne bau muntah kan sib baik susu jek kalo lain2...harus aku muntah juga... dia muntah sbb kahak dan yg kuar tu susu bercampur kahak...

da basuh dan salin baju dia balik la apa lagi...aku da tak tahan badan basah neh... malam tu badan dia panas giler kepala tu berbahang mmg tak penah la dia demam panas badannya sampai gitu...aku cuak sbb aku takut kot kang tarik ke apa ke lak... tuam dia ngan air sejuk la tp tak gak kurang... takpe esoknye nak bwk gi kinik...

khamis tu babah dia lak sibuk kat ofis nak bawak gi kinik tak boleh kete aku dia bawak...kete dia aku tak bani bawak lak...tunggu punya tunggu sampai ptg badan nur 'ain panas cmtu lah... dgn batuknye sib baik sesema tak teruk... siap2 la kemas barang2 nak balik Bidor... da settle sume kuar nak gi kinik tgk2 pekan Kuala Kangsar jammed giler...kete sikit punya banyak ambik! terus balik Bidor la...

hari jumaat tu baru bwk gi kinik...Alhamdulillah da kebah sbb mlm khamis tu mentua kau tuam ngan air ais dan bagi makan ubat kotal tuh... tp yg aku nak elakkan tu dpt gak kat dia...doktor kata dia ada asma... ahhh sudah! yg aku tamo tu la yg aku dpt... aku kena jaga 2 org yg ada asma...hubby dan nur 'ain...

uiihhh aku cukup runsing kalo nur 'ain demam dan batuk...sbb dia akan muntah..mlm tadi pun tido tak selesa merengek2 sbb nak nafas susah dan maybe gatal tekak kot...huhuhu aku pun turut takleh tido lah...

AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

5 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Dear,
Kalau LOL yg alami kisah muntah2 ni pasti dah gabra dah..
banyak pengalaman jugak..
ngn kazen2lah..
anak sendiri tak lagi :)

afsal_8281 said...

hehehe
anak sendiri tu agak2nye bila tu LOL?
;D

besi said...

cepat2 sembuh...
emak ke anak yg demam nie?

ema82red said...

Tuam dgn air batu??? bole ker? Setau aku tuam air suam....

alamak asma ker?? aku yg x de sejarah asma.. bile meen batuk x sudah2.. ke hospital la jawabnyer....

x-ray bagai... alhamdulillah... bebas asma...

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Sal,
Hehe..
Soalan Sal tu susah
benar LOL nak menjawabnya..
Biarlah rahsia (ku xde jawapan).
Hehe..
Birthday Sal 25hb eh..?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...