Friday, March 18, 2011

kita susah ada org lagi susah

aku selalu juga merungut time takdak duit... walopun aku ada suami di sisi aku sepanjang masa (kecuali kt ofis la)... tanpa aku sedar ada org lebih susah kehidupan dia huhuhu

ofismate aku seorang ni sungguh kasihan aku dgn dia... sudahlah dia 2nd wife dan suami balik jarang2... so paham2 la bila jd 2nd wife ni kan perhatian tu agak kurang sket la tambahan lagi kalo 1st wife ala2 queen control kan...

aku bukan kesian sbb dia jd 2nd wife tu da jodoh dia kan... yg aku kesiankan adalah keadaan dia yg tersepit di antara kehidupan dia sekuarga dgn sedara mara dan anak buah... kalo nak diikutkan perbelanjaan dia anak beranak pun cukup2 makan ja tp la ni dia terpaksa menanggung anak buah dia yg masih belajar... sedangkan anak buah dia ada mak ayah lagi.. tapi kesian ayah budak tu kawin 4... kawin 4 korang... sedangkan bini sorg pun dia tak mampu nak sara... tu aku tak tau camna dia sara anak bini dia sume tu... tp tu lah... dia nak seronok bini 4 tp menyusahkan org lain... ayah budak tu adalah abg ipar ofismate aku ni...

bila anak buah dia mintak duit nak tak nak dia bagi juga sbb pikirkan pelajaran budak tuh tp kenapa la ayah dia tak pikirkan semua tu?? kalo anak bini satu pun tak terbela kenapa nak kawin sampai 4??? sungguh aku geram dan tak paham lelaki (atau jantan boleh?) jenis apa dia tu.. tulah yg dikatakan perkahwinan itu jatuh HARAM bila dia tak mampu nak menyara kehidupan anak bini dia sehingga memberi kesusahan pada dia dan org lain... eiiiii menyampah la aku org camni

sbb tu la aku menentang sekera2nya poligami... tak kira la 2 ka 3 ka ni sampai 4... melampau!!! sungguh kasihan aku tgk nasib ofismate aku ni.. tp apakan daya aku nak menolong... aku pun mengharapkan mr. hubby juga... kalo aku ni jenis berduit insya ALLAH... tak puas hati ok dgn abg ipar beliau... ;(

AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...