Tuesday, March 15, 2011

kami di TMC, Taiping

semalam (kelmarin) aku, mr. hubby dan anak2 ke TMC (Taiping Medical Centre). Niat asal nak gi tu sbb nak gi check telinga mr. hubby seminggu lebih dok ckp telinga dia mcm sound trouble...hiiii3X

so semalam aku cuti la walopun dah dtg pejabat dah... tp apply cuti sbb dah dpt arahan dr HQ kalo urusan peribadi melebihi 2 jam kene apply cuti... so takpe la apply je lah...

dah terlanjur kat TMC, check sekali pipi muhammad ammar yg katanya kurap susulah, ruam susulah, excimalah (betul ke ejaan...huhu) tu...



muka adik yg kejap baik kejap naik balik...


kami sampai di TMC kul 1.oo time rehat la pulak... so kaunter buka kul 2.oo... tunggu dan tunggu la sambil melayan kerenah anak2... si nur 'ainnya seminit pun tak dok diam... si adik asik mengelajat atas ribaan... penat juga lah... sempat gak la muhammad ammar tertido....

sempat jugalah muhammad ammar bagi 'perfume' terbaik dari perutnye utk aku...woooooo bau toksah ceghita lah... mak aih abes sebelah badan aku juga lah... uwaaaaaaa... bukan berak tp muntah... sabo je lah adik....

mr. hubby rileks je sbb anak2 tak mau kat dia... nur 'ain mana mau dipegang2...satu TMC dijelajah... si adik pun sama asal ngan babahnye nanes... tamau langsung... dia lak dah hantap bukan main...lenguh tangan juga lah...

penantian berakhir bila nama dipanggil... as usual doktor ckp tu alergik... di kasi mandian ngan ubat makan... soh try dulu then after 2 weeks (28 Mac) ni semula... nak tgk kesan dia... cuti lagi lah aku... takpa demi anak2...

hubby pun elok kami kuar dr bilik doktor nama dipanggil check dia pulak... at last total kene bayor tuk muhammad ammar RM72 and mr. hubby RM114.00... mahai wooo dah katanya pun Medical Centre... kos konsultansi nya pun da puluh2 kan... takpa takpa janji baik...

dekat nak balik si nur 'ain buat drama la pulak... dia mengantuk da tu ckp org tamo dengar...eiiii bengkek je aku ni... nak dimarah org ramai nak dipiat telinga org kata dera anak... tak tahan marah juga... dia bantai melalak dan duduk atas lantai... mak aiiii suara dia bingit satu TMC dengar... malu??? ada juga la sbb org tgk2 gak... tp aku buat derk ja biar dia melalak... babah dia pujuk2 sambil esak2 jalan gak ke kereta... kt kereta aku apa lagi... piat gak telinga dia... geram!! tu bukan dera kan?? huhuhu... apa lagi melalak balik... sampai tertido... penat... dia penat aku pun penat...

tu la alkisah di TMC...

AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...