Tuesday, December 8, 2009

peluang

aku saja je nak utarakan ttg tajuk PELUANG ni...

aku tengok kan di antara lelaki dan perempuan ni kan dalam memberi peluang ni
perempuan lebih lembut hati untuk memberi peluang berbanding lelaki

cthnya:

tengok ajalah kisah anang & krisdayanti
aku tak tau la sapa yg salah sapa yg betul
tp itulah lelaki
kalo bini yg buat hal mmg cukup sekali tu je la
tak beri peluang lagi dah (atau mmg dah bagi peluang tp msh tak berubah)

dan ada lagi 2 3 kes yang terjd di sekeliling aku
dan aku sendiri penah mengalaminya
so aku paham sgt2

perempuan lebih mudah memberi peluang
bukan kedua ketiga tp berkali2 peluang yg diberi
tp kenapa lelaki masih tak reti nak hargai??
aku bukan nak cari salah lelaki tp aku pun tertanya2

aku penah ajukan isu ni kat hubby
tp dia diam jek...biasa la lelaki
mesti nak menangkan lelaki

tolonglah
hargailah peluang yg diberikan
hargailah org yg berada dekat di hati anda tu
kenang jasa dan pengorbanan mereka kaum hawa ni
jangan sampai anda kehilangannya...dan tak akan dapat memilikinya lagi
baru ketika itu nak menyesal...
good bye je lah
AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

9 comments:

besi said...

sal...tak tau nak komen apa?
sbb rasanya aku tak layak nak komen pasal
peluang2 ini.........eheheheheh

cheqna said...

biasanya ramai yang akan menghargai sesuatu setelah kehilangan..

tapi dah tak bermakna kan??

so hargai peluang yang kita miliki...

=)

afsal_8281 said...

besi...
kenapa...pernah terlepas peluang ke??
tp kalo dah diberi peluang tu
hargailah ye kawan

cheqna...
yup betul tu
ramai yg akan rasa kehilangan bila dah tak ada
tp bila di depan mata buat2 lupa jek

Mama-Danish & Sarah said...

semuanya ni berlaku sebab lelaki terlalu egois agaknya....

tapi tak semua lelaki macam tue kan...

afsal_8281 said...

k.ain...
ye yup yes
mmg lelaki ego
semua lelaki ego kak
cuma bezanya ego tinggi dan ego yg tak seberapa jek
tp hakikat mmg lelaki ego

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Sal,
Selalu mcm tulah..
kaum Hawa ni lembut sikit..
Kalau laki, kata xnak mesti xnak dah..
Huhu..
Tapi maybe ada gak laki yg akan beri peluang tapi jarang lak kedengaran..
Hehe..

afsal_8281 said...

LOL...
ye kaum hawa mmg lembut walopun keras di luaran tp hati tetap lembut

ye ada lelaki yg beri peluang tp dlm 10 nak jumpa seorang pun susah

Vee Violet said...

Hi sal,
sorry lama tak menjengah blog sal...
Sal sihat?
rindulah....
Hmmm... bagi Vee kan... sebenarnya sama je... lelaki pun sama mcm perempuan - beri peluang cuma cara tue berlainan sebab ego...
=)

afsal_8281 said...

Vee...
hai dear...faham vee kan busy ngan contest tu kan
its ok dear
sal sihat2 jek hope u too ok
me too rindu rinduan tau
hikhikhik

emm see semua sbb ego kan
takpe la kan
kita ckp lebeh2 pun da mmg depa ada ego takleh kata pa la

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...