Thursday, December 10, 2009

babah

nur 'ain dah nak masuk 11 bulan 18hb ni tau tp kan... gigi pun lom tumbuh lagi kan nak kata gigi bayang gigi pun takdak neh...aduhaiii anak oiii awat la lambat sgt gigi nak tumbuh tu!! umoq da tua tp gigi pun takdak da jd mcm nenek-nenek takdak gigi kunyah2 telan jek...

satu hal pasal gigi... satu lagi berjalan pun belum lagi baru reti berdiri ja tp da diri tegak la tak goyang2 cuma takleh menapak lagi...dia seriau kot takpun montot berat kot huhuhu... alahai anak oiii bila la kamu nak boleh berjalan neh... tp kan.. kalo dia leh jalan esok lagi penin kejap2 ja tgk ada di belakang dah time ibu dia masak lagi la kacau tu... tp ibu ni tak sabaq aih nak tgk anak dara dia berjalan... musti cumil ngan montot nonggek2 nanti bila jalan... emmmm (berangan anak dah leh jalan...)

ha lagi satu kan...
kalo anak org lain perkataan pertama dia leh sebut ialah mama or mak... tp si anak dara ni lak perkataan pertama ialah papa babah... huhuhu tak aci la... dok ngan ibu kan main lama tp babah dulu leh sebut...

kalo dia nampak babah dia lalu ja dpn dia tak dulikan dia kan dia tgk jek da lepas baru la..."babah...babah..." sweetnyaaaa tp i tetap jelez tau... babah dia suka la tu huh
AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

7 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Sal,
Haha..
Sal jeles ek..
kalau nur'ain faham, mesti dia akan panggil mama dia dulu.
Huhu..
xpe ar..
kasi can sama nur'ain..

Mama-Danish & Sarah said...

akak tak kisah kalau gigi si kecik lambat keluar... at laest lambat la sikit gigi dia rosak kan...

afsal_8281 said...

dear...
jelez la jugak
dok ngan i kan main lama tp kan babah dia yg dpt nama dulu
tak aci la kan

but tak kisah sgt la
janji dia da pandai sebut perkataan
suka sgt kalo tgk dia main sorg2
dia nyanyi2 then gelak sorg2
tah apa yg lucu tah
hehehehhe

ema82red said...

meen pun bukan babah... tapi ABAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.... jerit kuat2

Rifqi Zuhairi said...

Salam sal..pekbr?Ala xpela gg kuar lmt..x la slalu kna gigit..hehehehe...anak yana dah nak tumbuh gg yg ketiga dn keempat...syukur la dia x dmam..bljr x lg tp klu dipimpin laju jer dia jln..berat montot la..hehehe...

Vee Violet said...

Hehehehe....
selalu mcm tue... kalau mak tak jeleskan anak lebihkan ayah, mesti ada kes suami jeleskan isteri lebihkan anak atau isteri jeleskan suami lebihkan anak

el said...

ko sllu lah bg dia mkn or kunyah2..biskut yg lembut tu ke..ha bg dia mkn...tu satu tips la nurse bg...

pas2 psl jln tu..ko sllu lah ajar dia latih dia..cam anak dara aku tu mmg dulu dia xmo jln..asyik berdiri jerk..pas2 aku paksa gak dia jln..alhamdulilah ms raya aji tu dia dh jln...skrg ni pantang nak jalannn jer..hehehe

psl gigi tu pun aku kerap bg dia mkn..biskut lah..tu pun alhamdulilah naik 4 terus..2 bwh 2 atas..hehehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...