Thursday, June 24, 2010

tentang Nur 'Ain Saffiya

emmm dgn lajunya aku menghantar n3 lagi...tengah gigih haruslah dipuji kansss

sedikit perkembangan anak dara sulung aku tu... la ni dia da boleh byk perkataan dah tak tau la nak bangga ke tak sbb umo dia baru ja setahun 5 bulan kan so aku pun tak tau umo tu bape byk perkataan ptt dia belaja tp bg aku sbg seorang ibu baru aku da cukup bangga dgn kepetahan si anak dara ni....

antara perkataan2 tu adalah :-

~ abah (ditujukan kt aku... tak reti2 pggil ibu lagi adesss)
~ babah
~ opah
~ atuk (ni baru lagi)
~ ba ba bai
~ susu
~ nah (time bagi botol soh buat susu)
~ dah (time nak sikat rambut or pakai pampers + baju)

tu la baru nye pun... actually dia bukan tak pandai tau tp dia malas nak ikut apa yg kita ajarkan... tu perangai babah dia tu... tak suka diajar or ditegur tp nanti2 dgn sendiri dia akan kuarkan perkataan tu

lagi aku hangin bila ajor Bismillah... or alif ba ta dia mula la main2 "blair blair..." yg kuar dr mulut mungil dia tu... eiii nak je gigit mulut tu heeee3X... geram tp sygggggg

baru ni babah dia belikan dia kerusi sungguh cumil kerusi tu kecik dan muat2 dia je lah kan... oooo skang ni dok usung ke sana ke sini kerusi tuh... port paling dia minat ialah di balik pintu bilik tepi lemari solek... ubah letak kat lain dia usung ke situ gak... hai lah anak dara sorg ni...

sungguh teruja kan bila anak2 kita da makin besar dan makin bijak cuma aku akan jd sedey bila mengenangkan bila dia besar esok2 adakah dia akan ingat detik2 ini dan syg ibu dan babah dia m/mana kami syg dan tatang dia??? aku risau mengenangkan apa akan jd 10 @ 20 thn akan dtg... uhhh dugaan sbg ibu bapa tuh

moga2 anak2 kita akan menjadi anak2 yg soleh dan solehah di dunia dan akhirat kan... tak dpt nak upload gambar dia sbb henfonku rusak...berkecaiiii.... huuuu3X

AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

7 comments:

dee ridzuan said...

dah kata naka dara memang laa kat lemari solek cik sal...heheehe

♥ Vee Violet ♥ said...

hehehe... comel...
ba ba bai tu macam lagu N SYNC lah pulak sal...
tak pandai panggil ibu lagi?
kena train nie...
:)

tak sempat jumpa sal dekat ipoh hari tu...
insya-Allah one day kita jumpa jugak..
this week vee ke johor pulak...

afsal_8281 said...

dee...
a'ah la kan...nama pun anak dara kekekkeek

vee...
ye tak reti2 pggil ibu lagi da ajor berkali2 tau...asal nak pggil sal je "abah..." iyekan aje lah... hiii3X

takpe vee insya allah 1 fine day kita kan berjumpa gak...time tu kalo leh jupe LOL sekali kan bez...

el said...

hahahahah
eh anak ko sebaya anak aku ler arwen
ko banak bila?
paling cumel anak aku sebut tokkkk tokkkk
(atok dia) hehehehe
mmg sgt cumel tgk anak membesar ni mcm2 hal n macam2 perangai

besi said...

kecil lagi...
pelan2 lama2 pandai la..
emaknya tak sabor ni

afsal_8281 said...

el...
ooo nur 'ain baya arwen eh... tp mcm arwen beso lak dpd dia kan...
aku kalo ikut due doktor bagi 23hb 8 tau tp aku rasa tak ujung julai or early august meletup la kot aku ni...
emmm budak2 ni sungguh cumil kan dgn keletah dan gelagat dorang...

nur 'ain baru ada 2 btg gigi kt bawah tau... bila la nak tambah gigi tah

besi...
hehehehe kecil lagi eh besi...aku rasa dia mcm da besar sgt dah hiiiii3X

LotsOfLove-Pearls said...

DEar..

ok Nur'ain tu..
nakal sikit jek.
mama dia pun kan nakal2 jugak.
hehehe..

*moga2 bila besar nanti dia akan menjadi seorang yang dear harapkan.
semasa kecil, kita didik dia habis2an.
hehehe..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...