Monday, November 8, 2010

nur 'ain selepas ada adik

he3...agak lucu juga bila teringatkan gelagat nur 'ain masa mula2 tgk adik dia... masa aku melahirkan Muhammad Ammar PIL aku dtg dr Bidor sbb nak tlg tengokkan Nur 'Ain masa mr. hubby temankan aku kat labour room dan terus dorang bwk balik nur 'ain ke Bidor...

aku bersalin hari Rabu...hari Jumaat kalo tak silap PIL baru bwk Nur 'Ain balik Kuala Kangsar... bila dia masuk je kat pintu tu dia sengih2...mcm malu2 gitu...aku panggil dia dok atas riba dan tunjukkan dia adik...dia pun senyum2 cium adik dia... sweet je tgk...

itu 2 bulan lepas...dan sekarang ni walopun suka layan adik dia tp dia tetap tak puas hati kat adik dia... asal lepa je msti dia tampar adik dia, cakar sampaikan da berbekas kesan parut cakaran kakak tersyg.... si adik bila kena apa lagi...meraung la... jgn kata aku tak watch out lak eh...kdg2 tak sempat nak elak...tgh pakaikan baju adik, tgh salin dypers dia asal sempat je kena la si adik...adesss tak larat nak menjerit aku la ni bagaikan tarzan jdinya...

Nur 'Ain da pandai dodoikan adik dia...tp jgn ada yg tgk kalo kita tgk dia akan buat perangai tp kalo dia sorg2 ok je dia dodoikan adik dia... da boleh harap mintak tlg amikkan dypers, baju, tuala...tambah2 kalo adik dia baru lepas minum susu, muak...dia la yg sibuk "adik untah.." he3...
dia la yg sibukkan lap...

kalo ikutkan umur dia baru setahun jagung (ye la...baru setahun 9 bulan kan..he3)...tp dia nampak mcm tua dr umur mungkin sbb ada adik kot... tp dia buat perangai juga sbb nakkan perhatian kot tu yg dia tampar dan cakar adik dia... selalu anytime dia leh dok atas riba ibu or babah tp la ni ada org lain ... kesiannnn

dek kerana dia suka buat perangai gitu selalu juga la jd sasaran kemarahan ibu or babah dia... bukan suka2 nak marah tp ada aja perangai dia dan dia juga suka buat perangai...he3... itulah kakak katik...
AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

2 comments:

deatH_luVer said...

kak..
mane gambau beby kak..
nak nengok!!

afsal_8281 said...

huhu blm diupload dik
ada pd hubby
nanti eh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...