Friday, April 22, 2011

semangat gigih aku berkubur

salam pagi Jumaat... pagi yg indah pagi yg nyaman. Alhamdulillah..syukur masih diberi kesempatan menghirup udara pagi ini...

sekarang ni jam 6.40 da cerah kan... kelam kabut gak kadang2 tu ingatkan jam tak betul ke apa ke sbb da cerah... aku ni bukan suka sgt keluar rumah kalo pagi da cerah... dari zaman sekolah dulu lagi perangai ni... walopun namanya pagi...

bukan tentang cuaca yg aku nak kongsikan pagi ni ya.. yg aku nak kongsikan adalah berkenaan semangat aku yg gigih ni pd pagi ni... dari semalam lagi aku da set dalam kepala hari ni dtg ofis je aku nak buatkan SKT (Sasaran Kerja Tahunan) boss dlm HRMIS (H man Resource Management Information System (kot) )...

dengan menggunakan address lain yg lebih laju yg diberikan oleh pihak IT dari ofis aku so dgn semangat gigih lagi membara aku pun mulakan operasi mengisi SKT tu... pada awalnya ok line clear kata org... buat simpan buat simpan je aku dgn senang hatinya. Mai da tengah2 dia buat la... mula la perangai lama dia nak simpan ambik masa satu hari... ni aku tgh tunggu dia simpan la ni tak habeh2 loading lagi...

aku ni mcm biasa la kalo semangat gigih aku telah dicantas dgn menda2 mcm ni mula la malas nak buat dah... akhirnya ke sini la aku... kekekek (alasan kan?)

tp masa mula2 buka page HRMIS tu tadi pun ada nota dah mengatakan sistem ni akan mengalami gangguan pada hari ni jam 3.00 ptg sampai ahad ptg... tp tu ptg ni pagi lah... whatever....

so apa lagi kan... da takleh buat tukar agenda buat kerja lain la...

AYAT-AYAT PUJANGGA KO ORANG

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...